czwartek, 7 lutego 2013

10. - Ta z moim ulubionym napojem - Herbatą!

Myślę,że chyba każdy z nas lubi pić herbatę. Ja osobiście jestem od picia herbaty uzależniona i postanowiłam napisać dla Was niejedną notkę na temat herbaty. Ta będzie taka typowo zapoznawcza, na następne zaplanowałam m.in. kosmetyczne właściwości herbaty. Ciekawe? 
Tak więc zaczynamy :)
Herbatą nazywany jest napar przyrządzany z liści i pąków rośliny, należącej do rodzaju kamelia (Camelia sinensis). Polska nazwa pochodzi od dwóch łacińskich słów: Herba (ziele, trawa) oraz Thea (herbata). Stosowana jest także do naparów przyrządzanych z innych roślin, np. ostrokrzewu paragwajskiego (herbata Yerba Mate), czerwonokrzewu Aspalathus linearis (herbaty Rooibos), kory drzewa Lapacho (herbata Lapacho) czy rumianku.
Mamy kilka rodzajów herbat, m.in.:
Herbaty zielone - są to herbaty niefermentowane, które oprócz działania konsumenckiego posiadają szereg walorów profilaktyczno - leczniczych:
Herbata PU-ERH - Chińska herbata czerwona o ziemistym smaku i zapachu. Herbata Pu-erh zawiera najwięcej związków mineralnych i mikroelementów oraz kofeiny (teiny), manganu, wapnia, fluoru, olejków eterycznych, i białka. Choć smak tej herbaty może być nieco przykry i drażniący, to herbata ta jest niezmiernie korzystna dla organizmu człowieka. Nie należy jej słodzić, ponieważ cukier neutralizuje większość jej właściwości
Herbata Rooibos - otrzymywana z krzewów Rooibos, charakteryzujaca się szczególną delikatnością w smaku i zapachu. Zawiera liczne składniki lecznicze:
Yerba Mate - jest ona kolejną herbatą o leczniczych właściwościach, dzięki temu, że posiada dużo witamin i minerałów, takich jak:
Wiedziałyście,że herbaty to samo dobro ? :)) Wiadomo,że polecam Wam bardziej herbaty liściaste niżeli te w torebkach,ale lepsza chociaż torebka niż nic :)) Mam jeszcze w głowie pomysły na inne notki na temat herbaty, bardziej w stronę może kosmetyczną i gadżedziarską :) Co Wy na to?
źródła:http://www.niam.pl/pl/produkty/2260-herbata,  http://wyposazeniegastronomiczne.com.pl, http://www.herbaciarnia.pl http://blog-medyczny.pl/cud-zielonej-herbaty/, http://herbata.wyciszenie.info/herbata-i-zdrowie/herbata-czerwona-pu-erh/, http://www.fit.pl/g/str/image/dieta/rooibos.jpg,http://en.wikipedia.org/wiki/Mate_%28beverage%29
 Jak ja kocham herbaty! :))

44 komentarze:

  1. notka pierwsza klasa! :) Też lubię pić różnego rodzaju herbaty, w sumie dzień bez niej jest dniem straconym:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam pić herbaty, a ostatnio uzależniłam sie od bubleoglogy z tabiorką:)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie popijam zielona herbatę, miło że przy okazji jest zdrowa :) jestem od niej uzalezniona, codziennie mije miniumum dwa kubki! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aż nabrałam chęci żeby się teraz napić herbaty;P notka w stronę gadżeciarską?;D no to jestem ciekawa i czekam:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah, jak ja kocham herbatę!;) Potrafię wypić 10 kubków dziennie... Serio;) Mam całą półkę pełną wszelkiego rodzaju herbaty;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę przyznać, że uwielbiam herbatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja lubie herabty , jednak pije je niesamowicie rzadko . W domu zawsze mam roiboos dla dziecka i męzą (oni nie moga pić kofeiny) , co jakis czas kupuję herbate zielona - JAŚMINOWĄ to moja największa herbaciana miłość . Raz na ruski rok bierze mnie na Pu- erh , kiedy włącza mi się lampka przypominająca o tym aby zadbać o swój wygląd , a czasem dodatkowo w tym czasie wspomagałam sie Yerbą .
    A tak po za tym to najczęściej pijana herbatką w moim domu jest ...melisa - choć to są już raczej ziółka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. zrób zrób :D ja lubię herbatę i chętnie poczytam o takich rzeczach :D do teraz piłam tylko zielone, owocowe i zwykłe ale teraz się chyba też przeniose na inne ;)) zabójca tłuszczu ;o to jest ciekawe ! ;D muszę sobie zkaupic takie specjalne coś do parzenia herbaty liściastej bo nie dałabym rady pić herbaty z fusami na dnie ojjj nie ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. ja lubię owocowe i zieloną, chociaż pur-eh czy coś tam nie pogardzę, bo piłam kiedyś ale jednak drażni mnie jej smak. zielona the best <3

    OdpowiedzUsuń
  10. kiedys tez pilam czerowna w ilosciach bardzo duzych Roibos czy jakos tak ale teraz to kaaawa kaaawa i duzo kaaawy z kawa <3

    OdpowiedzUsuń
  11. również uwielbiam herbatę! :D i piję ją w ogromnych ilościach, ale pewnie dlatego, że nie znoszę kawy ;]

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się potrafię pokłócić z każdym kto mi zalezie za skóre ;D
    tak tak :D lingwistyka stosowana --> nie wiem po co to stosowana ale tak sie nazywa clay kierunek :D i tak angielski i niemiecki :D jest jeszcze niemiecki angielski, angielski francuski i angielski rosyjski :D a co :D? może bys się chciała wybrać ;D:D:D? < 3
    dziekujemy ;**

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię herbatę , ostatnio jestem fanką zielonej z opuncją , a czerwonej jeszcze nigdy nie piłam :P

    OdpowiedzUsuń
  14. jak herbata to tylko z leśnych owoców : )
    ale ostatnio wolę kaawę : D


    http://lovnajka.blogspot.com/
    Najka , oxox

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny herbaciany post, ja kocham owocowe herbatki z cytryną i miodem;p
    ♥ ♥ ♥ ♥
    pozdrawiam:*:*:*:*
    OLA

    OdpowiedzUsuń
  16. dziękuję i obiecuję, że przy następnym makijażu zrobię więcej zdjęć :)

    bardzo lubię herbaty! a najczęściej piję rumianek i herbatę zieloną :D

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajna notka:) ja akurat nie jestem wielkim fanem herbat,jednakże trzeba przyznać,że jest to 'wielofunkcyjny" napój:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak ja bym tak chciała kochać herbatę, niestety u mnie to jak na razie nie możliwe ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. a ja (o dziwo?) nie przepadam za herbata :) jak ktos mi poda, to chetnie wypije, ale kompletnie sie na niej nie znam... w kazdym razie lubie biala :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam herbaty, mogłabym pić hektolitrami ! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ei też lubię herbatę, szczególnie zimą *.*

    OdpowiedzUsuń
  22. lubię herbatę, szczególnie malinową :)

    OdpowiedzUsuń
  23. lubię herbaty, ale zazwyczaj słodzę ;p bez cukru piję tylko ziółka ;d herbata bez cukru zawsze wydaje mi się taka... cierpka ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam herbate i naprawde ciesze sie ze ma takie fajne wlasciwosci :D :D dobra notka ;) czekam na nastepne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie piję herbaty.. Tylko wodę! A jak już to zieloną :) Bo oczyszcza.

    OdpowiedzUsuń
  26. też bardzo lubię pić herbatę ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja za herbatą nie przepadam, za to mój chłopak pije ją litrami ;d;d

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja tylko zimą herbatki piję na rozgrzanie, najczęściej owocowe torebki ;> ale tak to nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Oooo proszę. No ja Ci powiem, że lingwistyka od filologi się strasznie różni. Moja siostra jest na 5 roku filologii angielskiej, więc wiem co mówię. My mamy okrojony materiał strasznie i bardziej skupiamy się ogólnie na języku. A na samej filologi masz wszystko: historię, kulturoznawstwo, realioznawstwo, literaturę itp. Nie chcę Cie zniechęcić, ale studiowanie języka to jest nauka, a nie studia, że praktycznie nic się nie uczysz.. Ja np z tych takich niejęzykowych mam same wykłady, a moja siostra i wykłady i ćwiczenia..
    ja sama sie nie spodziewalam, że u mnie będzie aż tak ciężko.. czasem siedzę od 16 do 4 nad ranem nad tekstami, słówkami i tłumaczę itp (jestem na specjalizacji tłumaczeniowej), ale jestem mega zadowolona bo to jest własnie to co chce robić w życiu kocham języki więc nieważne czy bym musiała siedzieć do 6 to wiem, że warto :) bo wolę robić to co lubię ;)
    jeśli lubisz angielski i wiesz, że to jest własnie to, że na niczym innym sobie siebie nie wyobrażasz to dasz radę i przetrwasz przez te wszystkie cięższe tematy ;D:) jeszcze zależy od uczelni :) moja UMCS jest biedna więc nie mamy żadnych wyjazdów itd., a to jest trochę demotywujące
    siostra mi właśnie powiedziała żebyś się nie martwiła, że jest ciężko, ale da się przeżyć nawet bez żadnej poprawki ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakbyś miała jakieś pytania czy coś to pisz ! :))

      Usuń
  30. Ja również uwielbiam herbaty, czytałam twoją notkę pijąc herbatę !

    OdpowiedzUsuń
  31. ja też uwielbiam herbaty, w każdej postaci... no, oprócz tych gorzkich :P i też teraz popijam sobie, do śniadanka :P

    OdpowiedzUsuń
  32. ja kocham herbatki:D ale... zielone:) przestałam pić czarne, teraz pijam zdrowiej:)

    OdpowiedzUsuń
  33. jesli dobrze Ci idzie i jeśli nie masz nic innego to nie martw sie ;* ! jesli lubisz te inne przedmioty to tym bardziej ;D dla mnie wsyztsko poza językiem jest zmorą xD i historia, literatura to jest wykuc na blache, zdać na 3 i zapomnieć x DDDD

    będzie dobrze ;)a jak coś to poszukaj jeszcze po kierunkach :) może akurat wyhaczysz jakiś plan b co by Cie zianteresował ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. ja kawy w ogole nie pijam, za to dobra herbate chetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja uwielbiam herbaty i również jestem od nich uzależniona :) Moja ulubiona to zielona lub mieszanka zielonej z białą :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam zieloną i białą, a także Roibos, a w sumie to nie gardzę żadną ;)
    Miłego wieczorku ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Luubię herbatkę :) A i jestem bardzo ciekawa posta kosmetycznego! Ale gadżeciarskiego również :)

    + zapraszam Cię kochana na moje rozdanie. Do zgarnięcia kosmetyki Ziaja i Vipera... Zarówno pielęgnacja, jak i kolorówka :D Zasady są banalnie proste. Wzięcie udziału zajmie Ci ok. 5 minut, a może to właśnie do Ciebie uśmiechnie się szczęście...? :D
    Pozdrawiam, Julcik!

    OdpowiedzUsuń
  38. Zielona herbata to zdecydowanie moja ulubiona! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. O tak, ja mogę czytać o herbacie ile wlezie :) także dajesz następne notki! ;*

    ostatnio z zielonej przerzuciłam się na pu-erh :) zobaczymy czy wspomoże mą pamięć ;p

    OdpowiedzUsuń
  40. uwielbiam herbatę! bez niej nie ma życia :)
    najlepsza-ciemna z cytryną i cukrem..albo earl grey :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz. Odwdzięczam się zawsze. Nawet tym, co piszą zawsze każdemu to samo...