poniedziałek, 17 czerwca 2013

30. - Ta z muzyką Indie ( nie, nie indyjską )

Kiedy pisałam o piosenkach które ostatnio mi chodzą po głowie i napisałam,że jedna z nich to gatunek indie, kilkoro z Was było ciekawych. Postanowiłam,że przybliżę Wam ten gatunek i przekonacie się,że pewnie znacie sporo zespołów grających czyste indie czy wiele podgatunków :) Postaram się jak ogólniej to opisać :)
A więc co to Indie?

Tak o tym gatunku ogólnie mówi last.fm. Tam poznałam ten gatunek i tam to się zaczęło. Indie tak więc obecnie raczej stał się ogólnie nazwą na wiele pod gatunków takich jak:
Indie Rock, Indie Pop, Indie dance oraz jest bardzo często zbliżone brzmieniowo lub związane do :
Alternative, britpop ( dużo świetnych zespołów Indie pochodzi z Wlk. Bryt. :) ) czy folk, czasem country, acustic - wszystko zależy :) W dzisiejszych czasach jest mnóstwo różnych gatunków lub sposobów tworzenia muzyki, jednak są zespoły, które do tej pory odpowiadają temu,co kiedyś uważano za gatunek indie. I takie niezależne, nie lecące na kasę zespoły uwielbiam. Przestawię Wam mój pierwszy zespół indie od którego ta cała przygoda się zaczęła:

Ciężko było mi wybrać ich najlepszy utwór ^^. Pokazać Wam,że muzyka indie naprawdę jest popularna i czasem przenika do stacji radiowych czy nawet Wy jej słuchacie może? Ok :) Jakoś,że kazdy lubi inną muzykę to tutaj wymienię kilka zespołów/wokalistów często grających gatunek:
*indie rock : Arctic Monkeys, The Killers, Kings of Leon, The Kooks, Kasabian, Kaiser Chiefs, Snow Patrol, The Subways, Gossip, The Wombats.
*indie pop:fun., MGMT, Foster the People, Ellie Goulding , Lenka, Florence + the Machine, Lana Del Rey.
Oczywiście to wszystko zostało zaczerpnięte z last.fm. Jednak moje końcowe przemyslenia - wiele z chociażby tych wymienionych zespołów gra indie,jednak fani indie pozostają wierni tej dawnej zasadzie - co mniej znane, gra z PASJĄ, nie dla pieniędzy - to jest Te Indie. Moje zespoły,które słucham? I tak raczej byście nie znały. Jeśli ktoś się bardziej w to wkręcił, to chętnie wprowadzę w ten indie świat :) Na koniec jeszcze trzy piosenki indie, które, jesli słuchacie radia na pewno poznacie i mam nadzieje,że pozostaną jednak muzykami z pasją,a nie komercją:



Co sądzicie? :) Nie jestem specjalistką od gatunków muzycznych, przekazuję to co sama wiem i co sama znam.
Ps. Czego chcecie opinię w nast. notce? Wody pokrzywowej z Barwy, odżywki do rzęs z My Secret czy lakieru z blogerskiej Wibo serii Gel Like?

31 komentarzy:

  1. BASTILLE TO MOJA NOWA MIŁOŚĆ, mam obsłuchaną płytę na spotify już z milion razy i chcę na koncert jechać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. no to piona! ;D ja upodobałam sobie wykonania akustyczne na yt *_*

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Flaws! Ale moim ulubieńcem jest zdecydowanie Overjoyed <3

    OdpowiedzUsuń
  4. irytuje mnie strasznie ta piosenka bartille. to chyba gatunek zupełnie nie w moim stylu, ale cóż, trzeba sprawdzać nowe rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybieram wodę pokrzywową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Passenger <3 Lakier do paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oo lubie tą pierwszą piosenke :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te trzy piosenki faktycznie znam z radia, ale bardzo lubię taką muzykę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O widzę, że masz podobny gust muzyczny do mojego :))

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna notka! widzę dużo moich ulubionych zespołów, a szczególnie ostatnią moją miłość - Bastille! ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam te piosenki <3333
    Bastille! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za przybliżenie mi tego gatunku. Jakoś nigdy nie wiedziałam za bardzo co to jest i zawsze zapominałam poszukać.
    Pierwsza piosenka jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  13. I po praktycznym już też. ;) Poszedł mi chyba lepiej, więc o tyle dobrze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chce odżywkę do rzęs :) Nie słyszałam wcześniej tych piosenek :))


    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak szczerze to mnie nie interesuje jakiego rodzaju (gatunku?) muzyki słucham, jak coś mi się podoba to nieważne co to jest ;)

    A co do notki to zobaczyłam bym tą wodę pokrzywową, brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny pomysł na notkę, mnie tam osobiście uświadomiłaś, bo do końca nie wiedziałam co to za gatunek, aczkolwiek wiedziałam, że istnieje takowy. Posłuchałam i powiem Ci, że pierwsza jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepraszam, że nie na temat, ale świetny masz nagłówek, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś (dawno, dawno c:) nazwa Indie też od razu kojarzyła mi się z tancerkami ubranymi w tiule... Niewiedza bywa bolesna c:

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam Bastille - Pompeii :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nawet nie wiedziałam że słucham indie :p Bo Florence + the Machine to jeden z moich ulubionych zespolów! I proszę do tego Bastille i jego piosenka którą jestem oczarowana i cudowne 'let her go' !

    OdpowiedzUsuń
  21. odzywka do rzes mnei ciekawi :) a muzyki nei znam zupełnie..ale podoba mi sie...cos nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam o tej muzyce :)

    OdpowiedzUsuń
  23. nie przepadam za indie, choć oczywiście jest parę kawałków, któe są ekstra :D na Bastille jest teraz mega szał!
    właśnie sobie przesłuchałam piosenki które wrzuciłaś, niezłe :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za odwiedzinki ;) tez jestem u Ciebie po raz pierwszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Indie :) Ostatnio jest coraz więcej znanych zespołów, które można usłyszeć w radiu. ja ostatnio zakochałam się w Passenger :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  26. Indie to moja muzyczna Miłość! Zaczęło się przez przypadek, a wciągnęło bez reszty! Pierwszy zespół, który mnie wkręcił to Never Shout Never, polecam przesłuchać :) Wokalista Passenger ma nieziemski głos. *.*

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz. Odwdzięczam się zawsze. Nawet tym, co piszą zawsze każdemu to samo...